Sunday, 23 December 2012

JiwangKu uNtukMu

MerinduiMu Satu Penyiksaan , MenyayangiMu  Satu Keindahan , MengasihiMu Satu Kedamaian , MencintaiMu Satu Kebahagiaan , MemilikiMu Satu Impian Dan Inginkan kau DisisiKu Untuk Sama-2 Mengharungi Suka Duka kehidupan . Aku tidak akan jemu untuk menungguMu kembali semula seperti dahulu . HadirMu kembali dalam hidupKu Saat yang lama aku tunggu-2kan . Bak lagu Tomok Sejarah mungkin Berulang . Takmustahil dia akan kembali padaKu . Kau segala-2nya bagiKu . Aku akan terimaMu jika ingin kembali . Aku pasti akan menjagaMu sebaik yang aku mampu . Aku yakin kita akan cipta memori yang sweet-2 .Aku akan bahagiakan kAu .Aku masih ingat kata-2Mu , salah satunya ~Aku kau punya~ Tapi kini aku kau biarkan sendirian . Sampai bila-2 Aku tetap tungguMu . Kunci hatiKu telah kau miliki , Kau pergi dengan membawa kunci itu , kenapa kau tidak pulangkan ? Kau membuatKu tersiksa , Sedangkan kau bahagia dengan si dia . Aku hanya ditemani dengan bulan dan bintang . Aku akan tetap mmenungguMu Sampai Nadi ini terhenti Itulah janjiKu . . . ~KiNi AkU PaSrAh~

Saturday, 22 December 2012

Sahabat


TUHAN aturkan antara kita 1 pertemuan ditetapkn 2 hati. 
Dalam 2 hati diberikn 3 rasa : SAYANG, KASIH & KASIHAN. 
Dalam 3 rasa itu dselitkn 4 tujuan: BERKENALAN, BERTEMAN, BERKAWAN, & BERSAMA. 
Dalam 4 prkara itu tersembunyi 5 perkataan, iaitu:TEMAN BAIK SELALU DI SISI.
Dalam 5 prkataan itu trsmbunyi 6 impian iaitu :SAYANG,KEKAL,SETIA,MNGERTI,MENGHARGAI,& MENGINGATI. Dalam 6 impian itu trsimpul 7 huruf keramat iaitu :“SAHABAT”

Soal Hati Dan Perasaan Tak Boleh Dipaksa

hati ini mudah terluka dan terguris kerna orang yang tersayang . ...perasaan juga selalu menjadi mangsa dalam situasi yang berlaku pada hati . ...bila kita dah sayang dekan seseorang , kita pasti akan melakukan apew saja untuk melihat dia bahagia walaupun lepas tue kita yang akan kecewa . ... kadang-2 orang yang kita sayng tidak tahu nak menghargai pegorbanan yang telah kita lakukan pada dia . ...dia hanya tahu apew yang dia mahu dapat . ... erm ada juga yang mengambil kesempatan dan kesenangan dirinya sendiri .. . pada hal kita benar-2 sayang pada dia dan ingin bersamanya sepanjang nadi dibadan berdenyut . ..  tapi kadang-2 kita sendiri yang bodoh kerana kita dahpun tahu bahawa dia jenis yang bagaimana tapi kita tetap juga mahu bersamanya . ..  maklum sajalah bila hati dahpun sayang apa yang buruk pada diri diapun kita tutup . ...erm walau bagaimanapun kita mesti ada sikap untuk lupakan dia bila dia telah khianati hati dan perasaan kita . .. kita juga harus fikirkan hati dan perasaan  kita sebelum kita memikirkan hati dan perasaan orang lain . ... memanglah soal hati dan perasaan tidak boleh dipaksa dan difotokopi tapi kita perlu juga tengok-2 sapa yang kita sayang dan betol ke yang diri dia benar-2 sayang diri kita atau dia cuma nakkan apa yang ada pada kita saja . .. kita boleh elakkan hati dan perasaan kita terluka kalau kita berfikiran terbuka dan meluas . ... buat apa kita sayang pada orang yang tidak pandai nak menghargai diri kita . ... nanti kita juga yang merana baik kita lihat dulu sebelum kita sayang orang supaya nanti kita tidak kecewa kelak . ...  KiNi AkU pAsRaH .. .

Ayat bunga-bunga

wahai kekasih ku , kenapa kau memilih aku menjadi teman hidupmu ? ?? sedangkan kau cantik , baik , pandai , sopan dan jujur. ... manakala aku pula tak cantik , nakal , kurang pandai , biadap dan berbagai-2  lagilah . ... kau selalu nasihatkan aku tapi aku buat endah tak endah saja . .. aku tahu aku tak layak dapat kekasih seperti kamu  .. . aku buat keputusan untuk tinggalkan kamu , aku harap kau akan berjumpa dengan kekasih yang jauh lebih baik dan boleh jaga kamu nanti . .. maafkan aku wahai kekasih  . .. . kalau ada jodoh kita nanti pasti kita akan bersama kembali dan pasti kita akan kejinjang pelamin juga . ... aku undur diri dulu yek kekasih . ... halalkan segalanya selama kita bersama . ... aku doakan kau bahagia , walau dengan sapa pun . .... 

JiWa kAcAu

haiiii . ... kau hadir tanpa ku sedari , kini kau hilang . .. jiwa ku ke sunyian tanpa mu di sisi ku . .. tapi ape yang mampu aku lakukan melaikan berserah . ..- bukan aku tidak pernah usaha untuk selalu hadir disisi mu setiap waktu dan selalu hadir saat kau memerlukan - semua telah aku lakukan tapi masih juga kau nak pergi . .. ape lagi yang nak aku lakukan melaikan berserah padaNya yang maha megetahui . ... kini aku tahu erti kehilanggan dan aku tahu bertapa sakitnya apabila dia tinggalkan kita . .. tapi apa boleh buat dah dia bukan hak kita jadi terima sajalah ape saja keputusannya . ... kalau kita sayang orang tu kita akan biarkan dia memilih ape yang dia suka walaupun hakikatnya kita yang akan derita kelak . ... walaupun begitu kita akan tiba-2 bahagia kerana orang yang kita sayang bahagia disamping orang yang dia sayang . ..  itulah lumrah kehidupan di atas dunia ini , jadi nak atau taknak aku harus belajar terima hakikat yang dia bukan milik aku lagi . ... huhuhuhu kacaukan jiwa aku niey .. .

Jiwa Kacau

Dulu kau kata aku segala-2nya tapi kini kau telah pergi tinggalkan aku . . . Bodohnya aku sebab percayekan kau selama ini . . . Kalaulah aku tahu ini akhirnya tak akan aku beri hati ku ini . . . Kau nak tahu tak masa kau tinggalkan aku toe aku macam dak gila cari kau , cakap dengan gambar kau , cakap dengan surat kau ada kau tahu toe semua ? ? ? Keluarga aku pula pening dengan sikap aku yang macam toe . . . Aku buat benda-2 bodoh , aku banyak buat hal . . . Sampailah aku dapat tawaran sambung belajar di Kuala Lumpur ,  Aku tekad untuk pergi agar aku dapat melupakan Kau . . . Aku hampir berjaya untuk melupakan mu kerana kawan-2 rumah aku selalu membantu tapi aku gagal apabila kau muncul semula dalam hidup aku . . . Setelah semuanya hancur kini kau muncul kembali . . . Hati aku dah tak lagi berpihak padamu  . . . Maaf sebab aku harus pergi darimu . . . Aku inginkan kebahagiaan bukan khianat . . . Aku inginkan cinta bukan dusta . . . Pergilah Aku tahu sekarang kau telah bahagia bersamanya , aku sedar jiwa kau telah melayang bersama si dia . . . Aku relakan kau pergi dariku untuk selama-2nya . . . Jangan pernah kembali padaku . . . Biar aku dengan cara hidupku . . . Selamat tinggal Kekasih . . . Kini aku pasrah ~

IsI hAtI Ku

Aku inginkan dia selalu disisi ku untuk menjalani hidup di dunia yang sementara ini . . . Aku bahagia sangat bila bersamanya , aku taknak kehilangannya . . .Aku tak dapat bayangkan kalau dia tak ada lagi di dunia ini , aku mencintainya dengan segenap hati ku ini . . . Dia telah banyak berkorban untuk aku . . . Aku nak dia tahu yang aku tak akan mampu berdiri tanpa dia . . . Mungkin aku belum dapat buktikan apa-2 pada waktu ini tapi Insya-allah satu hari nanti aku akan buktikan yang aku sangat mencintaimu dan menyayangimu . . . Selama ini kau telah buat apa saja untuk melihat aku tersenyum dan gembira . . . Aku rasa dah tiba masanya untuk aku pula buat kau tersenyum dan bahagia . . . Ini khas untuk ibu dan ayah aku . . . Aku sayang meraka tidak ada batasnya , kasih sayang aku umpama langit yang tiada penghujung dan laut yang tak pernah kering . . . Aku doakan meraka selalu bahagia diMuar dan di jauhkan dari segala penyakit yang ada didunia ini . . . Amin . . . Ya Allah lindungilah kedua orang tuaku . . .